29 Ağustos 2009 Cumartesi

"Rahim Hoca, 15 bin fidan için yardım istiyor Sayın Orgeneral İlker Başbuğ"

.
"Rahim Demirbaş 42 yıl öğretmenlikten sonra emekli oldu; ne yapıyor, fidan dikiyor... 15 bin ağaç dikmiş, köyünün çorak arazilerinde vaha yaratmış bir mübarek kişidir Rahim Hoca... Geçen hafta Genelkurmay Başkanı Orgeneral Başbuğ ile TEMA’cı Hayrettin Karaca’nın “etkinlikleri” gazetelerdeydi... Bu haber, şu sıralar başı sıkışık olan Rahim Hoca’yı umutlandırmış, Komutan dâhil “büyüklerden” kendisine bir yardım eli diliyor. (Daha doğrusu kendisine değil de diktiği fidanlara.) İşin detayını onun bana yazdıklarını özetleyerek size sunuyorum;

“Ben emekli Öğretmen Rahim Demirbaş. 1969’da başlayan bir düşünce, 1998’de eyleme geçti. Yüzlerce dekarlık traktörün süremediği, insanın bile zor gezdiği, erozyonun canına okuduğu kuş uçmaz kervan geçmez topraklarda insanımızın örnek alabileceği bir vaha oluşmaya başladı. Bütün birikimimi buraya harcadım. 11,5 yıldır kimseden hiçbir destek almadım, almak da istemedim. Bu güzel ülkeme her şeyimi feda etmeyi düşündüm. Acaba bir örnek, model oluşturabilir miyim diye uğraştım. Köylüsü, kentlisi, okumuşu, cahili elini taşın altına sokup bir şeyler yapmalıyız. Bu yıl yine çeşitli türde 4500 fidan daha diktim. Böylece fidanlarımın sayısı 15.000’e ulaştı. Sıkıntım bir türlü bitmiyor. Bu yıl diktiğim fidanları birikimim kalmadığı için evimi ipotek ederek kredi temin edip aldım. Şimdi de sulayabilmem için 15 km’lik damlama borusuna ihtiyaç var. Mutlaka bu boruların temin edilmesi gerekir. Eğer bu boruları temin edemezsem, fidanlar çok fazla fire verecek. Bu boruları bir boru fabrikasının veya anlayışlı birisinin temin etmesi gerekir. Ücretini makul bir zaman içerisinde geriye ödeyebilirim. Bunu söylerken de utanıyorum. Tesellim; bakıyorum koskoca fabrikalar, şirketler yardım çağırısında bulunuyor. Karşılıksız yardım filan istediğim sanılmasın. Benim 105 yaşında rahmetli olan bir dayım vardı da “ Yavrum el adama iki zeytin tanesi verir de zeytin yağı almak için arkana huni tutar derdi” Belki anlayışlı birine ulaşırız! Rahim Demirbaş, 0 505 753 92 92, Konya Ereğli’nin Beyören köyü. Çalışmalarımı Ereğli Orman fidanlığı yetkililerinden soruşturabilirsiniz.

Not: Sadece boru istiyorum..”

Hoca ve fidanları karşılık bulacaktır inancı ile arz!.."

ALINTI: Yeniçağ / Behiç Kılıç

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder