29 Ağustos 2009 Cumartesi

"Ağaç sevgisi evini ipotek ettirdi"

.

.
"Ereğli'de emekli Öğretmen Rahim Demirbaş, çorak köyüne ağaç dikmek için evini satmış ve bu parayı orman alanı için harcamıştı.
.
Emekli öğretmen Rahim Demirbaş, ağaç sevdası uğruna daha önce 3 evini sattığını ifade ederek, “bu yıl da elimdeki son evimi de bankadan çektiğim kredi için ipotek ettirdim. Bugüne kadar 500 bin TL masraf ettim ve 10.000 fidan diktim. Hedefim 50.000 fidan dikmektir” dedi. 11 yıldır köyüne fidan diken Rahim Demirbaş, oluşturduğu 600 dekarlık alandaki ağaçların bakımını yapması için aylık 600 TL’ye işçi çalıştırdığını da belirterek, “vatan toprağına bütün servetim feda olsun. Cennet ülkemin her tarafının yeşillere bürünmesini istiyorum” dedi.
.
Ağaçlarını sulamak için imkânlarıyla yaptırdığı havuzlara aktararak; ‘sulayamadığım her fidandan utanıyorum’ dediği ağaçlarını sulamaya çalışıyor. Rahim Demirbaş, “ağaçları sulamak için yaptırdığım ve bana 17 Bin TL’ye mal olan 600 ton kapasiteli havuza biriktirdiğim su ile ağaçları sulamaya çalışıyorum ancak bu sudan da yazın faydalanamıyorum. Bin bir güçlükle diktiğim fidanların yazın kurumasını da kabul edemiyorum ama yapacak bir şey de yok. Devletten köyüm için su istiyorum” dedi. Ağaçlandırma sevdası uğruna her yıl bir evini sattığını söyleyen Demirbaş; bu sene de fidan dikmeye devam edeceğim ve fidan alabilmek için bankadan kredi çektim. Kredi karşılığında da elimdeki son evimi ipotek ettirdim.” dedi.

BU ÇALIŞMAM HERKESE ÖRNEK OLSUN

Emekli Öğretmen Rahim Demirbaş; bu çalışmasını Türkiye’deki herkese örnek olmasını istediğini de belirterek; “ben bu çalışmayı herhangi bir çıkar uğruna yapmıyorum. Ben köyümü ve vatan toprağımı yeşillendirmek için çalışıyorum. Ve bu çalışmamın herkes tarafından örnek alınmasını istiyorum. Umarım ki herkes kendi bölgesini aynı özveri ile ağaçlandırır ve ülkemizi çoraklıktan kurtarmak adına bir şeyler yapmış olur” dedi.

Demirbaş, ağaçlandırma çalışması ile ilgili olarak da devletten yardım beklediğini söyleyerek, “yıllardır uğraşıyorum. Artık altından kalkamayacak duruma geldim. Hem maddi hem manevi olarak yıprandım. Devletten bu konuda yardım istiyorum. En azından ağaçlandırma çalışmama destek olarak bana kredi açmalarını istiyorum. Devlet bana destek olursa ben Karacadağ’da ağaçlandırılmadık alan bırakmayacağım. Koca Karacadağ’ın her yerini adım adım ağaçlandıracağım ama destek bulamıyorum” dedi."
.

1 yorum: