18 Eylül 2017 Pazartesi

Nâdirattan bir ağaç: Lâle ağacı...


Lâle ağacı, liriodendron tulipifera
Lâle ağacı, Güney Amerika kökenli bir güzel ağaç. Dolayısıyla ülkemizde pek fazla bulunmuyor. Lâle ağacını, daha önce herhangi bir yerde gördüğümü hiç hatırlamıyorum. Ama meğerse yıllardır araçla ve/veya yaya olarak geçtiğim caddenin kaldırımında bir (1) tane varmış. Henüz çok genç, yaşını tam olarak kestiremedim ama gövdesi bilek kalınlığında.

Onu gördüğüme o kadar çok sevindim ki. Hemen fotoğrafını çektim. Sonbaharda olduğumuz için yaprakları sararıp kurumaya başlamıştı, dolayısıyla pek iyi (taze, yeşil) bir görüntü alamadım. Ancak dalların en altındaki fazladan çıkmış bir sürgünü kesip aldım, çelik niyetine... Hemen götürüp saksıya diktim. Çelik zamanı olup olmadığını, hatta çelikten çoğalıp çoğalmadığını bilmeden. Umarım çelik, köklenir ve bir güzel lâle ağacı olur.

Lâle ağacı çeliği
Ayrıca çok dikkatli şekilde tepelerde çiçek kalıntısı, tohum aradım ama yoktu. Sanırım henüz tohum verme yaşına gelmedi. Ya da çiçek/tohum var idiyse bile bir ihtimal, bu yazki dolu afetinden etkilendiği için çiçeği, tohum kozası döküldü.

Baharda, saksıdaki lâle çeliğinin tutmuş, yapraklanmış ve büyümüş hâlini, annesinin yeşil, taze yapraklı ve de çiçekli fotoğrafını çekip burada yayınlamak dileğiyle...

Ömürleri uzun ola...