20 Eylül 2017 Çarşamba

Karganın saksıya gömdüğü ceviz...


Karganın gömdüğü ceviz
Gece, balkondaki saksıları sularken yarı karanlık olduğu için ilk anda fark edemedim. Saksılardan birinin toprak yüzeyinin hafifçe bozulduğunu gördüm. Kuşların eşelenirken toprağı karıştırdığını düşünüp elimle düzeltmeye çalışırken dikkalice baktığımda bir cevizin, yarpuzun yanına gömülmüş olduğu gördüm.

Ceviz, yarısı gömülmüş, yarısı açık şekilde saksının kenarında duruyordu. Üzerini örtmek, daha derine gömmek ya da yerini değiştirmek gibi bir şey yapmadım. Üzeri yarı açık ve görülebilir olduğu için o karga* (ki kargalar unutkandır, gömdüğü tohumu, yerini hatırlayamadığı için bir daha bulamaz) ya da başka bir kuş gelip yemek için alabilir ya da ceviz, bu şekilde çimlenebilir, belki de çimlenemeyebilir. Bilemiyorum. Bekleyip göreceğiz. Cevizin nasibi neyse -yenilmek, çimlenmek, çimlenmemek ya da başka bir şey- onu yaşasın diye öylece bıraktım.

Umulur ki çimlene, büyüye, ömrü uzun ola...

*Bir karga, yılda ortalama 100.000 (yüz bin) tohum gömer.