20 Mart 2017 Pazartesi

Bir insan isterse...

Evet, bir insan isterse bozkırın ortasında bir koruluk, küçük bir orman oluşturabilir.
Ama istemek gerek, ondan önce isteyen...

Şef Turgut Ertop öncülüğünde ağaçlandırılan Kars Selim Tren İstasyonu

















"Kars'ın Selim ilçesine 10 km uzaklıkta bulunan boş bir arazide çevresi ağaçlarla kaplı Benliahmet Tren İstasyonu'nun havadan çekilmiş fotoğrafı sosyal medyada hızla yayılmış, o ağaçların hikâyesi Habertürk'te yer almıştı. Habertürk, 1969-1975 yılları arasında Sarıkamış-Kars demiryolu hattından sorumlu olan ve o dönem istasyonun ağaçlandırılmasını sağlayan 74 yaşındaki emekli TCDD Kısım Şefi (yol bakım onarım şefi)Turgut Ertop'u da buldu. Eşinin 2011'de vefatının ardından Malatya'da yalnız yaşamaya başlayan 2 çocuk babası Turgut Ertop'la, kızını ziyaret etmek için geldiği İstanbul'da bir araya geldik. Kendi elleriyle ektiği ağaçların hikayesinin Türkiye'ye mal olmasından oldukça etkilenen Ertop, duygularını da şu sözlerle dile getirdi: "Haberi görünce içim titredi. Ağladım. Yetiştirdiğiniz bir çocuk yıllar sonra karşınıza çıkar ya öyle hissettim. Ben gittiğimde Kars'a o bölgede bir tane ağaç yoktu. Çocuğum gibi baktım o fidanlara. Çok zordu o dönemler. Bana nasip oldu, bu haberi görünce de mutluluk duydum. Anlatırken yüreğim cız ediyor. O günleri özlüyorum."


1969'da henüz 26 yaşındayken Kars'a kısım şefi olarak tayin olan Turgut Ertop, Benliahmet'in ağaçlandırıldığı dönemi de anlattı: "Sarıkamış ve Kars arasında yol bakım ve onarımdan sorumluydum. 1970 yılında TCDD bünyesinde istasyonları kardan korumak maksadıyla bir ağaçlandırma çalışması başladı. Rahmetli TCDD Tarım bölge şefi Ahmet Kışlalı'ya bu işi beraber yürütelim dedim. İlk Benliahmet'i ağaçlandıralım dedim. O bölgede hiç ağaç yoktur neredeyse. Sivas ve Amasya'daki orman işletmesinden TCDD'nin imkanlarıyla alınan çam fidanlarını vagonlara yükleyerek trenle Benliahmet'e getirmeye başladık. Yaklaşık 10 bin fidan diktik. 1-2 sene devamlı bakımlarını yaptık. Bölgede hayvanlar otlandığı için, fidanlar zarar görmesin diye 24 saat gözetim altında tuttuk."

ALINTI: Habertürk | HT Dokun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder