21 Temmuz 2020 Salı

Tohumdan çimlenen küçük akasyalarımız


Geçen yaz sonuna doğru, bir Anadolu şehrinde mezar ziyareti sırasında, gölgedeki bankta otururken önümde küçük kavrengi (keçiboynuzu tohumuna) benzeyen tohumlar gördüm. Başımı kaldırdığımıda ağacın dikensiz, gayet güzel bir forma sahip, böceği, haşeratı olmayan bir akasya (acacia) türü (cins adını bilemiyorum) olduğunu fark ettim. Önümde duran tohumlardan 3-5 adet alıp çantama attım (keşke daha fazla alsaymışım). Günler sonra ofise geldiğimde saksıya gömdüm. Sonbahar olmasına rağmen -oda ortamında- hemen çimlendiler, kış boyu da yaprak dökmeden yeşil kalabildiler. Bir tanesi kışı ve baharı derin uykuda geçirip yaz başında çimlenip çıkmış olsa da, öncesinde çıkmış olanlar yaklaşık bir ay sonra, 1 yaşına girecekler.


Tohumdan çimlenen akasyaların ilk hâli

Eğer o şehre ve o mezarlığa yolum tekrar mevsiminde düşerse ne kadar tohum dökülmüşse toplamayı istiyorum.




Ömürleri inşallah uzun ola...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder